Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2021 23:02 - При управлението на Тодор Живков
Автор: bdenkov Категория: Политика   
Прочетен: 2137 Коментари: 3 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз съм 88ми набор, но родителите ми са 50ти и 51ви.
Говорели са ми много за онова време, но повечето лоши, неприятни, та и абсурдни неща.
Майка ми е била счетоводител през онова време.
Според нейните думи се е крадяло супер много от всички предприятия и ТКЗСта. Всички началници са се облажвали яко, строяли са си вили и са си купували апартаменти. В същото време ако си свидетел на всичко това, просто не можеш да направиш нищо, защото нито си партиен член, нито си дете на партизанин. Дори и да съобщиш на властите, никой няма да ти обърне внимание, а повсеместното крадене продължава с години.
Майка ми разправя един случай, как една жена от тъкачницата откраднала малко плат, хвана ли я, писали я във вестника и я хвърлили в пандиза, а главния източващ хиляди си продължавал със схемите. Така че виждаме, че още тогава "за кокошка няма прошка, за милиони няма закони" върви в пълна сила.
Друга случка.
Влиза партиен секретар, иска от дядо ми да стане партиен член. Дядо ми му казва "преди 44та беше от фашистите, днес голям комунист стана"... След това дядо ми бива пребит от милицията и вкаран в лагер за 6 месеца, само защото не е искал да стане партиен член. Забележете, партийното секретарче е било бивш фашист. Тоест виждаме, че част от хората по върховете са били фурнаджийски лопати.
Представете си, днес в 21ви век, не искате да станете член на първата политическа сила и ви затварят в пандиз...
Трети случай.
Къщата на баба ми и дядо ми е била в центъра на града (средно голям град). Срутват им къщата, дават им супер малък двустаен апартамент в края на града, докато главните партийци взимат земята им и си строят цял блок в центъра на града.
Виждаме една голяма имотна измама с много потърпевши, които са изтласкани в края на града, за сметка на властимащите.
Още един случай.
Приятел на моите родители не е могъл да кандидатства във висше учебно заведение, само защото брат му е избягал в чужбина.
Може да си най-кадърния, но открият ли съмнителни неща в семейството ти, няма как да се издигнеш.
ДС си имат специални архиви "Бивши хора" и "Деца на бивши хора". Недай си Боже дядо ти да е бил от предишната власт, и цял живот трябва да му изкупваш "греховете".
Представете си сега да кандидатсвате в университет и да ви кажат "Не е разрешено за теб, защото на времето дядо ти е бил против нас"...
Баща ми е искал да стане международен шофьор. Казват му "Стани член на партията, бъди ни слушалка и ставаш шофьор". Баща ми естествено отказва и никога повече не са му разрешавали да напуска страната.
Много често казваше- Най-голямата грешка на комунизма беше максимата им "не си ли с нас, си против нас".
Аз не съм бил очевидец на соца, но спрямо негативни и позитивни мнения, а и спрямо книгите, които съм чел за този период, имам чувството, че най-големите мазници или простаци са оцелявали тогава. Този режим е засилил някои от типичните черти у българина- робското мислене, шуробаджанащината и предателството, може би и мързела.
Не случайно през този период е известна поговорката "Аз се правя, че работя, те се правят, че ми плащат".
Когато нямаш стимул за развитие, и когато можеш да се развиеш единствено ако си предател, слушалка или син на партизанин, просто не очаквай нищо хубаво и развиващо се.
При тоталитарните режими грешката е, че НЕ партията е зависима от човека, но човекът е зависим от партията.
Зависим ли си, започваш да лъжеш всекидневно, и по-лошото, да се самозалъгваш.
Като цяло по мои впечатления, умните и честни хора не са с добри чувства към соца. Но некадърните, необразованите и предателите и мързеливите искат соца, защото отново искат да цоцат като паразити.



Гласувай:
4



1. germantiger - +
10.08.2021 23:14
прочетох целия текст и казвам, че подобни случаи има и в моето семейство

аз съм набор 74 и 16 години живях в "комунизма"

...

тогава имаше едни вафли на които пишеше"вафли"

хопрата чакаха по 8 до 11години за автомобил или апартамент

нямаше ток 2 часа и после имаше ток за 2 часа

ако се изташачиш с партията или русия можеш да влезеш в затвор, лагер или на смърт

итн итн итн
цитирай
2. germantiger - ...
10.08.2021 23:16
разбира се, партийните величия живеехапо друг начин, семействата им също

те ако бяха попаднали в "нашия свят" щяхме да им строшим кокалите- заслужено тогава

НРБ УМРЯ, СССР Е ГРОБ и това е много хубаво :)
цитирай
3. barin - Вярно е, Денков. Аз когато канди...
11.08.2021 06:19
Вярно е, Денков. Аз когато кандидатствах във ВВМУ имаше такива, които не ги допуснаха по няколко причини: имаха роднина в чужбина, а в Созопол един имаше баба гъркиня и отпадна на комисията, трети нямаше добра характеристика от партийния ръководител в квартала и също не бе допуснат. В чужбина не ставаша да се ходи. Аз съм живял по времето на социализма и бях в Морско училище, когато стана преврата на 10-ти ноември. Съпругаъа ми води дело за земя, защото един неин дядо прехвърлил земите на своя братовчедка и се появиха наследници. Отне много време, докато ги оправим. Партийният билет отваряше много врати.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bdenkov
Категория: Музика
Прочетен: 356650
Постинги: 591
Коментари: 295
Гласове: 278
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031