Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2021 08:02 - Септемврийска интрига
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 3480 Коментари: 22 Гласове:
33

Последна промяна: 07.09.2021 09:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
          image







     image

      image

       image

 



  image






Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emi1ts - Сезоните
01.09.2021 10:27
според настроението!:)Хареса ми идеята и супер свежото ти настроение!Нека имаш още вълнуващи изживявания , поводи за радост,хубаво настроение и през този красив и цветен месец септември!Прегръдки мила Вени!
цитирай
2. mt46 - Поздрави, Вени!
01.09.2021 12:47
Хубаво, приятно стихо... Но май вече захладнява и не е за море... :)
цитирай
3. zemela - Няма лоши сезони, има лоши настр...
01.09.2021 13:34
Няма лоши сезони, има лоши настроения :) Поздрави, Вени!
цитирай
4. stela50 - Прекрасно стихотворение, мила Вени...
01.09.2021 15:14
Обичам това време, когато лятото се среща с есента...
Есента се задава със слънце… още топли…
небето е високо и безкрайно синьо…
а морето – все така привлекателно.
Такива са дните, през които се срещат
лятото и есента… то не е готово още
да си тръгне, а есента не е започнала
да рисува невероятните си картини
с многоцветни багри.
Този кратък сезон на преход няма име,
но е особено очарователен, приятен,
успокояващ... вълнуващ… красив…
Прибира се лятото…
обичам точно това гранично време –
още е лято, но... въздухът вече е друг…
сякаш за кратко, в очакване притихва
природата, а с всеки изминал ден
се променят цветовете…
Тази среща на лятото с есента за мен
си остава нещо специално…
време за положителни мисли, мека тъга,
скътана топлина...
Любим сезон !
Написала съм го в блога още преди 11 години:
https://stela50.blog/lichni-dnevnici/2010/09/23/tuk-liatoto-se-sreshta-s-esenta.609487
Но ти знаеш... знаеш и колко ми е приятно да спирам на твоята страничка
и да чета чудните ти философски, понякога закачливи, но винаги силни, въздействащи и красиви стихове...
Благодаря ти, приятелко, за шепата море, което постави в ръцете ми...
Топли слънчеви прегръдки от Пловдив и от мен!
цитирай
5. donchevav - според настроението!:)Хареса ми ...
01.09.2021 22:29
emi1ts написа:
според настроението!:)Хареса ми идеята и супер свежото ти настроение!Нека имаш още вълнуващи изживявания , поводи за радост,хубаво настроение и през този красив и цветен месец септември!Прегръдки мила Вени!


Благодаря ти, мила Еми! Свежи емоции и на тебе - лятото е още напред, нека му се порадваме! А после ... после идва прекрасната есен. Нека ти е цветно и щастливо това поредно - уж повтарящо се, уж все едно и също, а толкова различно всеки път, толкова вълнуващо и неповторимо завъртане на виенското колело на сезоните. Прегръщам те, приятелко!
цитирай
6. donchevav - Хубаво, приятно стихо. . . Но май ...
01.09.2021 22:36
mt46 написа:
Хубаво, приятно стихо... Но май вече захладнява и не е за море... :)


:)))
Напълно си прав, Марине! Днес за пръв път от три месеца време потърсих и горна дреха - вятърът тук, в Предбалкана, беше много силен, много студен. Погледнах прогнозата - поне до 12-ти ще бъде така - че и по-студено. После седмица-две затопляне и от 25-ти отново дъжд и студ. За тези две седмици ми е думата... ако не ми мине котка път:)
Поздрави с пожелание за здрава и спорна нова учебна година. Е, а покрай празниците - защо не и още няколко дни откраднато лято? :) Пожелавам ти го от сърце!
цитирай
7. donchevav - Няма лоши сезони, има лоши настр...
01.09.2021 22:52
zemela написа:
Няма лоши сезони, има лоши настроения :) Поздрави, Вени!


Със сигурност е така, Вики! Като си спомня колко криво ми ставаше, като видех как лястовичките се събират по жиците - сигурен знак, че есента настъпва, аз започвам отново работа и лудницата тръгва в пълен ход. Обичах работата си, палеше ме всичко, което правех, истински се забавлявах, никога нямах два учебни часа, които да си приличат, ако и да предавах цял ден - от клас в клас, един и същ урок:))) Но днес е друго - есента е времето, в което отварям широко ръце и в тях се изсипват всички плодове на градината ми. Аз им намирам място в моя дом и заедно се готвим за зимата. А зимата - ех, зимата, тя идва с меката топлина на камината, с вечната мъркаща котка пред нея, с книгата или плетката, със снега отвън в очакване на светлите празници. Да, няма лош сезон - всички са прекрасни!
Нека да сме здрави и на сърцата ни да е леко - така всичко ще ни радва! Пожелавам ти го, скъпа Вики! Поздрави!
цитирай
8. donchevav - Обичам това време, когато лятото се ...
01.09.2021 23:17
stela50 написа:
Обичам това време, когато лятото се среща с есента...
Есента се задава със слънце… още топли…
небето е високо и безкрайно синьо…
а морето – все така привлекателно.
Такива са дните, през които се срещат
лятото и есента… то не е готово още
да си тръгне, а есента не е започнала
да рисува невероятните си картини
с многоцветни багри.
Този кратък сезон на преход няма име,
но е особено очарователен, приятен,
успокояващ... вълнуващ… красив…
Прибира се лятото…
обичам точно това гранично време –
още е лято, но... въздухът вече е друг…
сякаш за кратко, в очакване притихва
природата, а с всеки изминал ден
се променят цветовете…
Тази среща на лятото с есента за мен
си остава нещо специално…
време за положителни мисли, мека тъга,
скътана топлина...
Любим сезон !
Написала съм го в блога още преди 11 години:
https://stela50/lichni-dnevnici/2010/09/23/tuk-liatoto-se-sreshta-s-esenta.609487
Но ти знаеш... знаеш и колко ми е приятно да спирам на твоята страничка
и да чета чудните ти философски, понякога закачливи, но винаги силни, въздействащи и красиви стихове...
Благодаря ти, приятелко, за шепата море, което постави в ръцете ми...
Топли слънчеви прегръдки от Пловдив и от мен!


Прекрасно е това, което споделяш, мила Танче!
Знам, че есента е твоят сезон.
Прочетох твоите прекрасни описания в цитирания ти постинг от септември 2010г.:

Щастлив сезон, събира плодовете
на всичките ,изминали до тук
изпраща лятото ,прощава се с морето,
богати дарове подготвя ни за път.

Така е. А дотогава - лято, здравей! После заедно ще се порадваме на меката есен, твоя любим сезон. И ще отпразнуваме рождения ти ден:)
Бъди благословена, мила приятелко! Бъди здрава и много щастлива! Прегръщам те с цялата си обич! Поздрави на любимия Пловдив!
цитирай
9. avangardi - Благодаря, мила Вени!
02.09.2021 19:21
Прекрасни стихове, трогната съм! Благодаря ти!
Прегръдка с много обич!
цитирай
10. donchevav - Прекрасни стихове, трогната съм! ...
02.09.2021 22:54
avangardi написа:
Прекрасни стихове, трогната съм! Благодаря ти!
Прегръдка с много обич!


И аз ти благодаря, мила Или! Цветни и слънчеви септемврийски дни ти желая,
много радост и обич! Прегръщам те от сърце!
цитирай
11. troia - Здравей, Вени!
06.09.2021 12:44
Винаги пишеш красиво, образно, поетично и завършваш с усмивка, оптимистично и с надежда. Точно това харесвам в твоите стихове!
И сега морето е хубаво, романтично и има своята красота. Има я и през зимата когато е сърдито, студено и намръщено. Всеки сезон има своята красота, но най-важното е какво е в душата ни и имаме ли очи за нея.
Много ми хареса!
цитирай
12. vania23 - Здравей, Вени!
06.09.2021 15:46
И аз в края на всяко лято изпитвам тъга, че свършва. Сякаш съм имала за пореден път шанса три месеца да сбъдна голяма мечта, но отново съм го пропуснала.
Но да, прави са всички коментиращи, които казват, че всеки сезон има своя чар. Есента, разбира се, също. И все пак, и все пак...
При теб няма "все пак". Оптимизмът побеждава.
Благодаря за хубавото стихотворение!
цитирай
13. donchevav - Винаги пишеш красиво, образно, ...
06.09.2021 21:52
troia написа:
Винаги пишеш красиво, образно, поетично и завършваш с усмивка, оптимистично и с надежда. Точно това харесвам в твоите стихове!
И сега морето е хубаво, романтично и има своята красота. Има я и през зимата когато е сърдито, студено и намръщено. Всеки сезон има своята красота, но най-важното е какво е в душата ни и имаме ли очи за нея.
Много ми хареса!


Привет, Кате! Морето е прекрасно и през ноември, и през март - обичам го през всички сезони. Но сега си мечтая за още едно лятно откъсване от дома - ей тъй, за две седмици поне. Някак си не ми се иска да си тръгва лятото... А ти си щастливка, сигурно много хора ти го казват - можеш да си говориш с любимото море, когато си поискаш:))) Прегръдка от мене и ... чакай съседка:)))
Слънчев, успешен и много здрав септември ти пожелавам!
цитирай
14. pvdaskalov - * ! *
06.09.2021 22:05
Завиждам ти, Вени, не на таланта, а за настроението...
Честито Съединение!
За съжаление в днешно време дава на късо...
Поздравите са от твоя отколешен почитател, самоизолирал се в града на Ботев.
Ако спра да посешавам Блога ти, ще означава, че котарачето ме е изяло. Драска, хапе, морето му е до коленете. Не зная как да го възпитавам...
цитирай
15. donchevav - И аз в края на всяко лято изпитвам ...
06.09.2021 22:21
vania23 написа:
И аз в края на всяко лято изпитвам тъга, че свършва. Сякаш съм имала за пореден път шанса три месеца да сбъдна голяма мечта, но отново съм го пропуснала.
Но да, прави са всички коментиращи, които казват, че всеки сезон има своя чар. Есента, разбира се, също. И все пак, и все пак...
При теб няма "все пак". Оптимизмът побеждава.
Благодаря за хубавото стихотворение!



Здравей, Ваня!
С това за трите месеца ми напомни изживяванията, които и аз имах в края на сезона всеки път, когато дойдеше септември и аз тръгвах отново на работа. Все гледах да удължа иначе немалката учителска отпуска, като се спазарявах с моя директор за някой и друг ден след 1 септември - имах си ги, но не можех да ги ползвам без негово разрешение след започване на новата учебна година. Той знаеше, че като се върна, ще се награбя с по-голям ентусиазъм с цялата текуща работа - и че мога да се справя и по-съкратени срокове. Винаги ме пускаше. Това бяха любимите ми дни на морето - тихи, меки, леко печални, последни, броени летни часове! Сега нямам този проблем - тръгвам по моите летни дестинации още през април- май, щом слънцето пригрее по-осезателно, и се прибирам за постоянно тогава, когато се наситя и закопнея за дома и домашните си привички. А това никога не е преди октомври:) И сега се надявам на някой ден още на море, а после - и в любимата Хисаря, защо не? Само здраве да е, че нещата пак станаха сериозни...
Бъди здрава, скъпа Ваня! Пожелавам ти да сбъднеш още някое лятно желание - има време!:))) Прегръдка!
цитирай
16. donchevav - Завиждам ти, Вени, не на таланта, а ...
06.09.2021 23:09
pvdaskalov написа:
Завиждам ти, Вени, не на таланта, а за настроението...
Честито Съединение!
За съжаление в днешно време дава на късо...
Поздравите са от твоя отколешен почитател, самоизолирал се в града на Ботев.
Ако спра да посешавам Блога ти, ще означава, че котарачето ме е изяло. Драска, хапе, морето му е до коленете. Не зная как да го възпитавам...


Честит празник и на тебе, скъпи Пиер!
Радвам се, че си в Калофер - есента в Балкана е много красива.
А настроението ми сред толкова пернати, мустакати и рогати вкъщи няма как да е друго - сред животните и любимите растения човек забравя ежедневните тегоби. Пък и животът тук е по-различен. Малинки и ягоди за закуска, пъпеши и дини - за обяд, праскови, круши и грозде - за вечеря, и смокини на корем по всяко време, че и домати, и краставици - прекрасна е градината на есента, посреща ни всяка сутрин с пълна кошница плодове и зеленчуци. Как да се разделиш с този разточителен разкош и да отидеш в гладния скъпарски Слънчев бряг - само пясък и вълни?:)))
Но ти знаеш всичко това - нали си имаш и ти къща с градина - че и с котарак!
Бъди добър с Тайгър и той ще е добър с тебе - ще ти мърка, ще те забавлява, дори масажи с лапи ще ти прави! Само трябва да се научиш да го слушаш и да му се подчиняваш - с котарачетата не може по друг начин! Бъдете здрави!
цитирай
17. katan - Здравей, Венетче!
09.09.2021 18:57
Тази интрига се повтаря всяка година.
Винаги една и съща и винаги различна.
Малко тъжна, но и дълго очаквана.
Лятото е още тук, но есента разгулно красиво-цветна и фриволна пристъпва уверено.
Първият дъжд в края на август е предвестник на есента.
Но...все още е рано да се сбогуваме с лятото!
Идва септември, който е май!
Този полусезон ми е любим.
Много ми хареса стихотворението с оптимистичния
край!
Благодаря! Прегръдка!

цитирай
18. donchevav - Тази интрига се повтаря всяка го...
09.09.2021 19:31
katan написа:
Тази интрига се повтаря всяка година.
Винаги една и съща и винаги различна.
Малко тъжна, но и дълго очаквана.
Лятото е още тук, но есента разгулно красиво-цветна и фриволна пристъпва уверено.
Първият дъжд в края на август е предвестник на есента.
Но...все още е рано да се сбогуваме с лятото!
Идва септември, който е май!
Този полусезон ми е любим.
Много ми хареса стихотворението с оптимистичния
край!
Благодаря! Прегръдка!



И на мене ми е любим, Кате! Днес топло, утре студено, и после пак слънце, и после пак дъжд. Можеш сама да избираш в кой сезон живееш, лято ли е, или си вече в есента. Аз днес брах боб - едно много лятно занимание. Утре ще бера чушки, в събота ще ги пека, а в неделя имаме да събираме сливи - все есенни занимания. А в понеделник планирам да тръгна на изток, към морето, и септември да стане май! :) Да дава Господ здраве, другото ще се нареди. И да не става за плаж, ще се разхождам с внучката, че цяло лято 300 км. ни делят:)))
Златен да бъде месец септември за тебе, мила приятелко, мъдър и красив, здрав и весел! Прегръщам те от сърце!
цитирай
19. lexparsy - Пак ме освежи и обогати твоята богата и неподражаема изразност Вени
26.09.2021 10:44
Понеже ме нямаше дълго време в блога твоя постинг ми подейства като панацея на самочувствието и настроението... :-)))
Се чувствам трививиален да коментирам... но много харесах фразата "няма лош сезони"... :-) И аз харесвам всяко време и даже обичам дъжда и бурите:-)))
Приеми Моите искрени почитание за твоята неподражаема и богата словесност!
   Лекс
цитирай
20. donchevav - Понеже ме нямаше дълго време в блога ...
27.09.2021 22:58
lexparsy написа:
Понеже ме нямаше дълго време в блога твоя постинг ми подейства като панацея на самочувствието и настроението... :-)))
Се чувствам трививиален да коментирам... но много харесах фразата "няма лош сезони"... :-) И аз харесвам всяко време и даже обичам дъжда и бурите:-)))
Приеми Моите искрени почитание за твоята неподражаема и богата словесност!
   Лекс

Благодаря ти, Лекс! Наистина липсваше в блога! Добре дошъл!
Да, няма лош сезон. Трябваше ми много време да го разбера. Като дете обожавах зимата, после неусетно пролетта влезе в кръвта ми. С годините растеше умората и желанието за почивка, за летен разкош. Сега се радвам на плодовете в моята есенна градина и чакам зимата - не като в детството с пързалките и снежните човеци, а с книжката и котката край огъня в камината. Красота има във всеки сезон или ако перефразираме в духа на последния постинг на нашата приятелка Еми (emits1): "Красотата е навик...". Навично действие да харесваш, да обичаш, да се усмихваш. Пожелавам го и на тебе, Лекс! Щастлива есен!
цитирай
21. ckarlet - Много хубаво стихотворение! А м...
30.09.2021 09:35
Много хубаво стихотворение! А морето е моята вечна любов...
Поздрави!
цитирай
22. donchevav - Много хубаво стихотворение! А м...
30.09.2021 19:34
ckarlet написа:
Много хубаво стихотворение! А морето е моята вечна любов...
Поздрави!


Благодаря ти, Скарлет! За мене също. Прибрах се от морето едва вчера, а вече ми липсва:)))
Поздрави и от мене! И защо не с пожелание за още слънчеви дни на морския бряг - понякога октомври е толкова щедър!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3042370
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53377
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031