Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2014 00:14 - Има ли нещо адекватно в Реформаторския блок?
Автор: drugi Категория: Политика   
Прочетен: 2695 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 21.04.2014 11:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Една позната, която много уважавам, преди два месеца ми каза, че идеологията на Реформаторския блок била идеологията на успелите и мислещи десни хора. 
Точно тази странна амалгама от политически остатъци (за РБ
 става върос) ми е много странна, но тогава не влязох в спор. Не само от уважениет към авторката на тази мисъл, но и защото се замислих, че не малко мои приятели, които са интелигентни хора, всъщност подкрепят поредния политически проект на Костов. Вярвах, че съм прав, но допусках и че може да греша, затова не си позволявах да съм прекален критичен към партията, приютила Кунева, Йонко Грозев, Касим Дал и други политически странници. Но това беше допреди два дни.
Няколко дни по-рано по всички медии, които следя се съобщиха, че РБ щели да удостоят ГЕРБ си присъствието си. (отварям скоба, че наистина ми е чудно как и защо е възможно всички медии да отдават такова голямо внимание на политически анонимници с под 3% електорална почит; това при положение, че медиите у нас доказано не са нито свободни, нито независими).
Та, в една група във фейсбук се беше завихрил спор относно тва как е протекла срещата между ГЕРБ и РБ. Дотолкова се бяха "сджафкали", че реших да отделя един час и да я изгледам и аз (има я
тук и тук).  
И ... впечатлението ми е "УЖАС". Чак не мога да си представя, че може да има толкова неадекватни хора в политиката като Радан Кънев (дето даже е "лидер") и Меглена Кунева (която пък на всичкото отгоре е била еврокомисар).
УЖАС е най-меката дума, с която мога да изразя впечатлението си от това, което представляваха РБ на тази среща. Като започнем с кухите и надути фрази, които важно и бавно произнасяше Р. Кънев, продължим със смайващата неадекватност по редица фундаментални политически и/или икономически въпроси. В общи линии, изявленията му бяха като на скъсан кандидат-студент по политилогия. На другия поюс бяха и Бойко Борисов, и Цветан Цветанов, и Томислав Дончев. 
Но най-голямата гротеска обаче беше, когато Бойко Борисов пита Радан Кънев дали е съгласен ако някой ден вземе властта, да подкрепи разработването на газовото находище в Черно море (т.е. да работи за газовата независимост на България). Кънев дума не можа да обели по въпроса, а Меглена Кунева го обърна на майтап - дали сме щели да ставаме шейхове ... (тъп и плосък опит за измъкване от темата).
И точно тук ... прозрях! РБ не иска силна България, незаивисма от доставки на газ!?! РБ просто искат държавата да се управлява, както досега - на каишка от основния ни доставчик на газ. След това се сетих и други неща, които са били очевАдни, но не съм ги забелязал:
По време на президентските избори през 2006 година Иван Костов "изнасили" десните да подкрепят неговия, неизбираем кандидат Неделчо Беронов. По този начин, на практика, изпрати Волен Сидеров на балотаж срещу Първанов, т.е. подари му втория мандат
(Тук внасям уточнение, че Иван Костов със сигурност е бил наясно, както че Първанов не е харесван от хората, така и че кандидатура като Неделчо Беронов ще е е единственото, което ще гарантира втория мандат).
На последните парламентарни избори, цялата реторика на Иван Костов беше само и единствено срещу ГЕРБ. БСП някак си останаха недокоснати от неговото политическо възмущение. Т.е. образно казано БСП и Костов обединиха сили в атаките срещу ГЕРБ. Имаха общ интерес...
Сега, когато стана ясно, че правителството на Орешарски е най-малко подкрепяното от народа, духът и хората на Костов отново са против ГЕРБ, а критиката им срещу Орешарски е някак ... свенлива.
Мисля, че и сляп да си, тези работи няма как да не ти направят впечатление. И .. няма как да не се съгласиш, че РБ се явява един вид дясна патерица на БСП и ДПС в битката им с ГЕРБ. 


Аз съм с дясно мислене. И съм такъв, откакто въобще съм осъзнал, че има понятие като "политика" в обществените отношения. Симпатизирал съм на много десни партии (и от много съм се разочаровал), но Реформаторския блок... така и не можах да ги почувствам като десни. Оказа се с право. 



Гласувай:
2



1. apostapostoloff - На всичко отгоре тези маймуни са и
21.04.2014 03:14
страшно грозни, направо противни. Чаровни са като мокър парцал. Сигурен съм, че тази сган никога няма да помирише Парламента.
цитирай
2. donangel - Интересна хипотеза...
21.04.2014 09:44
Струва си за се замисли човек.
Обаче аз лично не смятам, че са точно патерица, в смисъл че го правят умишлено или за изгода. По-скоро се касае за неадекватно поведение, знам ли... за нещо странно.
Аз съм един от твоите познати, симпатизиращи на РБ. ГЕРБ са алтернатива за моя глас, но не и ако РБ имат шанс за евродепутат (още повече, че и гласувам в София).
Но не може да се отрече, че разтълкувано така, както ти го правиш, има материал за мислене :).
Колкото до газовите ни находища... за огромно съжаление сме бедни на енергийни суровини. И находището в Черно море го доказват. Защото сме се хванали за него като за спасителна сламка, а то... едва и покрива 30% от нуждите ни, т.е. не е достатъчно за независимост. Проучванията за шистов газ дават някаква надежда, но като ни знам късмета...
цитирай
3. drugi - Нямам представа дали наистина има залежи на газ
21.04.2014 10:12
OMV се надяват на обратното: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/03/20/2265289_omv_vijda_gazov_potencial_v_cherno_more/
Но дори и да нямаше, според мен, най-правилното поведение на Радан Кънев би било да заяви категорично "АКО ИМА ГАЗ, ТРЯБВА ДА РАБОТИМ ЗА ДОБИВА МУ".
Само че той не само че нищо не каза, ами даже се смути и се постара да заобиколи темата.
Аз лично не вярвам, че Кунева е дясна.
Аз лично не съм забравил, че Костов надари Първанов с втори мандат.
Аз лично трудно мога да повярвам, че Костов иска нещо позитивно да се случи, защото неговият шанс да вземе властта е само ако всички останали се провалят и тогава хората да си припомнят за 1997-ма.
И накрая, не съм забравил, че през 1997-ма, когато Жан Виденов (дето би трябвало да е човек на Москва) падна от власт, Иван Костов и Евгени Бакърджиев (?!?) ходиха в Москва и договориха цени на газа.
Въпросът е защо руснаците просто зарязаха "техния" човек. И защо се съгласиха с техните "противници".
На мен в Газпром не ми приличат нито на наивници, нито на глупаци.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2091692
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол