Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2020 20:20 - Толкова е лесно!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3566 Коментари: 19 Гласове:
16

Последна промяна: 09.03.2020 16:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Отдавна не съм показвала на приятелите от блога строителните си подвизи. 
Откога говорех, че ще правя навес пред входната врата, защото при обилните леденишки дъждове се получава лебедово езеро, само лебедите не съм пуснала още. Естествено, положението не е така драматично, както в оригиналното Лебедово Езеро, ала аз взех мерки по своему.
Речено-сторено, направих навес. 6 м дълъг, 3 м. широк, за височината няма да говоря, на стълбата се налагаше често да съм на пръсти, за да стигна върха. Все пак съм миньонче. Отне ми няколко месеца, докато го доизкусуря. Това е второто по трудност строително дело, което съм извършвала досега. Първото по трудност бе наковаването на таваните на втория етаж от къщата с вата и гипскартон, което е работа за 2 мъже, а аз го направих сама.
Да си дойдем на думата за навеса. Мисля, че не е съвършен моят навес, но като за пръв път е добре и най-важното - стабилен е. Ураганните леденишки ветрове, които на няколко пъти тази зима и предпролет ни оставиха без ток, защото изпокъсват кабели и събарят стълбове, не успяха да надвият на навеса на Веса (както един приятел се изразяваше ))),- непокътнат е.
Но стига приказки, ще ви покажа творението си поетапно.

Ето така безобидно и невинно започна всичко - накрояване на гредите за трегерите.

image


image

С триончето, лека - полека, защото още не съм се сдобила със зеге. 

image

Един приятел ми проби дупките за трегерите. Набих вертикалните трегери върху метални щифтове, забити в камъка и бетона под камъка.
Същият приятел проби и дупките в стената, за хоризонталните трегери. Оттам насетне, Майсторицата в действие!

image

Наковах си скарата от каприори и шипки и я покрих с OSB плоскости, които наковах отгоре с битумни керемиди. Имах помагачи. Анди и Кънчо, все бяха в краката ми, дори когато бях покачена на стълбата.



image


image


image

След като го покрих, облицовах OSB плоскостите отдолу, за изолация и за красота...

image

И ето финалния вид на навеса на Веса. Търпи някои козметични корекции по обшивката и декорацията. Удоволствието от работата е на ниво. 

image



image
А сега е време за градинката, откога ме чака...




Гласувай:
17



1. zax - Под тоя навес ще събереш и цела др...
06.03.2020 20:36
Под тоя навес ще събереш и цела дружина. ;))
Майсторка си!0
Тъкмо мислех че и Мастъра на блога е зает, щото е тематичен по всички теми а от доста време си трае.
Сигурно сковава маса, пейки, и други неща по които няма жици.
.. ;))
цитирай
2. vesever - Заксън, май ще почна да мисля за себе ...
06.03.2020 20:52
Заксън, май ще почна да мисля за себе си като за Майсторка. С времето изпълнявайки едно по едно строителни начинания, май задобрявам, много научавам, почвам и самочувствие да придобивам, имам и поръчки вече, може и строителна фирма да отворя на даден етап, знае ли се )))
Благодаря ти, надявам се и други приятели от блога да надникнат и да видят творението ми и да дадат отзиви...приятно е човек да чуе добра дума и подкрепа ...
Поздрави на Варната ми!
цитирай
3. ckarlet - Впечатляващо е, Веси! Такава кр...
06.03.2020 21:02
Впечатляващо е, Веси! Такава крехка и нежна жена, а такъв майстор! Поздравления!
цитирай
4. vesever - Скарлет, благодаря ти за милите ...
06.03.2020 21:09
Скарлет, благодаря ти за милите думи!
Ако преди време някой ми бе казал, че ще се занимавам с такива дейности, нямаше да повярвам.
Но доста заякнах с годините и съм доволна...
Прегръдка!
цитирай
5. planinitenabulgaria - Браво, Весе!
06.03.2020 22:51
Дано колоните, прикрепващи предната страна на навеса да са достатъчно здраво захванати в двата си края, защото при вятър се получава натиск от долу нагоре, който за тази площ на покрива ще е доста голям. Сега има ссякакави планки за тази цел, винтове за дърво с шестограм. Някога се забиваха специални скоби за ъглите с извити на 90 градуса едно спрямо друго остирета.
Има 1 промил вероятност навесът да бъде прегледан за здравина и красота през слезващите лета от запознат с тази дейност...
Поздравления за извършеното. Работата е трудна, но носи прадост, особено ако извършващият я може да я превърне в творчество, та дори и изкуство. Пеньо Пенев казва: Безсмъртно нека остане, построеното тук от мен.
цитирай
6. getmans1 - ХА-ХААААА, здравей МАЙСТОРИЦЕ, ...
06.03.2020 23:44
ХА-ХААААА, здравей МАЙСТОРИЦЕ, винаги се радвам когато някой направи нещо с ръцете си и ... не му е занаят ... добре се е получило но, има още за правене ... и то задължително. ЛАКИРАНЕ.
Доколкото виждам си го обработвала но аз ти препоръчвам ВОДОРАЗТВОРИМ ЛАК ... в ЛИДЛ често пускат кутия от 2.5 л за около 15лв. ... БАУМИТ ... ЛЕКО СЕ РАБОТИ НЕ МИРИШЕ ... първата ръка и след 24 ч. втората - 24 ч. е задължително макар, че този лак съхне за няколко часа ... на село имам такъв опит на открито, пак такъв навес ... 5 год. и без забележка.
в момента аз работя нещо с гръцки такъв за вътрешно в апартамента ... лесно полагане, икономично и без мирис.

Предвателно може да се безироса или мине с масло за дърво ... твоя си рабита НО СПАЗВАЙ УПЪТВАНИЯТА.

малей, колко съвета раздадох .... а май, че трябваше да са похвали ... дръвеняк.
цитирай
7. stela50 - Поздравления, Веси!
07.03.2020 00:05
Чудесно се справяш, майстор си... спомням си всичките твои
споделени в блога строителни дейности и подобрения с възхищение.
Браво, момиче!
цитирай
8. vesever - Коста, благодаря ти!Здрави са ...
07.03.2020 09:43
Коста, благодаря ти!
Здрави са колоните, не помръдват. На ългите сложих метални планки прав ъгъл...
Но оценка от разбиращ приятел е добре дошла, разбира се!
Мисля точно като Пеньо Пенев.
Радвам се, че мога да оставя следа за идните поколения, представям си някога внуците ми да се радват на къщата и градината и всичко, сътворено от мен...
И моят съсед се казва Пеньо, казвам му чичо Пеньо. Хареса навеса, наглежда ме, докато го ковах...
Поздрави и като имате път насам, отбийте се непременно!
цитирай
9. vesever - хаха Радо, благодаря ти!Преди ...
07.03.2020 09:49
хаха Радо, благодаря ти!
Преди години ползвах чешки лак, бяха ми го похвалили, с него съм лакирала портата и оградата, има 5 години....добре стои и до днес. За навеса ползвам български лак, водоразтворим, на ЛЕКО, мисля, че също е добър...
Конструкцията я няковах в късната есен и началото на зимата 2019, оставих гредите да оветрят някой и друг месец...
Благодаря ти за съветите, винаги са добре дошли. Доста неща не знам и научавам и пост фактум, дори често именно от съвети на приятели
и...за следващите пъти ще съм подготвена с повече знания...
Поздрави от наше село на ваше!

цитирай
10. vesever - Таня, благодаря ти! Драго ми е, че ...
07.03.2020 09:50
Таня, благодаря ти!
Драго ми е, че можем да си споделяме положителни емоции, кой както умее.
Прегръдка!
цитирай
11. tonsun - Поздрави за сръчността и майсто...
07.03.2020 10:27
Поздрави за сръчността и майсторията; за усмивката и добротата!(hi)
цитирай
12. vesever - Дон Тонсън-Донсън, и аз ти благо...
07.03.2020 16:21
Дон Тонсън-Донсън, и аз ти благодаря за милите думи, и че се отби!
Пролетни поздрави!
цитирай
13. troia - Здравей, Веси!
07.03.2020 17:29
Абе, ти си скрила някой Майстор зад някое храстче и сега ни се хвалиш ама ...:))) Шегувам се.:)
Може спокойно да си направиш сайт: "Направи са сама", който да е само за дами. Някой ще си помислят, че е ще са самотни, но и семейните си имат проблеми ако мъжете нямат умения.
Страхотна си! И ти пожелавам весел празник утре и много подаръци!:)
цитирай
14. vesever - Кати, привет! Добра е идеята за ...
07.03.2020 19:43
Кати, привет!
Добра е идеята за сайта, стига да има желаещи дами за строителни вдъхновения. Повечето жени не обичат такива работи и приемат, че са мъжки дейности...но ако не пробвам, няма как да разбера. Трябва ми малко да узрея и да добия достатъчно самочувствие за такова начинание. Харесва ми наистина идеята и ти благодаря!
О да, утре е празник, Кати, и ти да си изкараш весело!
Прегръдка!
цитирай
15. lexparsy - Съжалявам че съм пропуснал постинга ти тези дни Веси;)
09.03.2020 14:29
Знаеш че винаги се радвам на твоите подвизи, като силна жена, на която други могат да завиждат! Ти безкрайно си празнуваш осми март и винаги се забавляваш докато твориш.
Представям си сега, като те гепят и пролетните слънчеви вдъхбовения с какво ще ни радваш и чудиш :-))
...
Взирах се в последната снимка на конструкцията ти... Не заради образованията ми като инженер и промишлен дизайнер... тежестта и виси някак неадекватно... не знам дали за вятъра времето или очите... знаеш че не бих убил безкрайният и творчески устрем, и не мога ;)
Дано винаги Времето Природата, и Господ Дано те пазят!
Лекс
цитирай
16. vesever - Лекси, благодаря ти! Знаеш, че ...
09.03.2020 16:53
Лекси, благодаря ти!
Знаеш, че винаги трябва да има забавление и вдъхновение, дори в работата.
А, това, което "виси" е козирката на навеса, която надстърча към 60 см. след трегерите. Стабилна е, добавям за теб една последна снимка, на която се вижда именно козирката и трегерите, вкл. металните планки, с които съм ги закрепила.

Не съм забравила за минзухарите, този уикенд ще ги навестя )))

Поздрави!
цитирай
17. donchevav - Олекна ми, като видях майсторлъка ...
10.03.2020 08:59
Олекна ми, като видях майсторлъка ти! Наблизо си ми, ще ти се примоля някой път, ако видя зор с пишман майстори:)))
Жива и здрава да си и все така да ти лепне - и на ръка, и на сърце - всяка работа! Прегръдка, Веси!
цитирай
18. vesever - Вени, с удоволствие бих майстор...
11.03.2020 18:42
Вени, с удоволствие бих майсторствала при теб, ако има нужда!
И аз те прегръщам!
цитирай
19. inel379 - Пак съм много, ама наистина много впечатлена!
05.06.2020 16:46
Има ли нещо, което не го можеш, мила!
С усърдие си всичко усвоила!
Труд, желание и...резултати!
Дерзай,момиче!
Всичко си заслужава!

Поздрави и усмивки!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4044545
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16015
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол