Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2020 07:23 - Лудостта няма лице и гръб
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1316 Коментари: 0 Гласове:
11

Последна промяна: 04.07.2020 12:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   

-         Практикуване му е майката – пееше превъзбудено баб-боабаб, докато разбъркваше три яйца с чаша и половина прясно мляко, плюс чаша брашно. – Без практика палачинките се излагат. Не скачат нагоре, а настрани. Понякога изчезват в неизвестна посока и се налага да забъркваш нова смес.

-         Домашната ни помощница не правеше палачинки. Гадело ѝ се от тях.

-         А майка ти?

-         За миналия ми рожден ден.

-         Ле-е-ле-е! Как растеш без чудото да си оближеш пръстите? Не зачитам седмицата, ако не съм преяла палачинки със сирене и сладко от кайсии. При изчерпване на запасите – буркан от сини сливи не е за изхвърляне.

-         Баб-боабаб, каква искаше да станеш като малка?

-         Крадла! – щракна с пръсти баб-боабаб, предвидливо избърсала брашнените си ръце в кухненската престилка. За палачинките винаги разбъркваше сместа с вилица и се увличаше в направата на четири-пет брашнени облачета наоколо. – Да не се изплаши? Вече съм бракувана, не влизам в играта.

-         Бракувана като консерва с изтекъл срок на годност?

-         Улучи, Лия! Ама ти си изобретателно дете!

-         Майка преглежда наличните консерви по шкафовете и, преди Коледа и Нова година, изпраща за... – Лия се сепна от признанието, което се канеше да направи. Щеше да уличи майка си в криворазбрана щедрост, да я „изпее” по нейните думи.

-         Да, да, мило! С годините натрупваме опит и знания, но и ръжда. Сутрин и вечер започвам да поскърцвам. Издавам се. Чуват ме. А крадецът трябва да е безшумен – помогна ѝ да се разсее веселата кулинарка.

-         Значи, за крадла не те бива? Направо не ми се вярва.

-         Не ме бива да съм безшумна, но ме бива да обръщам вкусотията в тигана  – баб-боабаб подхвърли нагоре палачинката и смигна на момичето: - Палачинки, който не яде - ще се чувства зле. Палачинки, който мрази – по пода ще лази!

-         Сигурно си готвила тонове палачинки в сладкарница?

-         Нямаше да е лошо, ама не се кандидатирах. Хич не ме биваше да чета обявите за работа и да отивам навреме за събеседването.

-         Остаря без да станеш крадла?

-         Остарях, продавайки билети за театър. След като не бях бърза, съобразителна и невидима за крадла, се пробвах за актриса. Актьорите също са крадци – ограбват душите, потапят се в най-дълбокото на героите си, излагат на показ сладостта и горчивината, докато се слеят с тях. Хората помнят името на актьора, изиграл ролята.

-     Актриса? Ти?




Откъс от детския роман за възрастни "Оплети и разплитай", издателство Екрие




Гласувай:
11



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2009623
Постинги: 1509
Коментари: 722
Гласове: 4262
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031